JORNADA

Jornades de Museografia Arqueològica Catalana

17, 18 i 19 de setembre

La museografia arqueològica a Catalunya

En els darrers temps hi ha hagut un important ressorgiment de museografies arqueològiques a Catalunya. Entre el 2020 i el 2024 es van inaugurar fins a 10 noves propostes, i actualment se n'estan preparant 6 més. 

Des de començaments del segle XXI hi ha hagut unes 45 noves formulacions museogràfiques (la majoria reformes profundes de velles museografies). La irrupció de noves tècniques museogràfiques més contextualitzadores i immersives, que potencien les narratives arqueològiques, fa necessària una reflexió de cap on ens porten.

Cal explorar i avaluar el potencial de transmissió de coneixement i de comunicació d’aquestes tècniques i analitzar possibles inconvenients. Aquestes jornades seran les primeres sobre museografia arqueològica catalana en gairebé 200 anys de vida d'aquest camp. 

Les jornades

Les Jornades de Museografia Arqueològica Catalana es duran a terme els dies 17, 18 i 19 de setembre.

Hi participaran els directors dels principals museus amb temàtica arqueològica del país, personal de l'Agència Catalana del Patrimoni Cultural, arqueòlegs i investigadors. 

Consulta tots els detalls al programa*. 

*La programació és provisional. Pròximament informació sobre inscripcions. 

DADES DE L'ACTIVITAT
On Passeig de Santa Madrona, 39-41, 08038, Barcelona.
Hora 09:00:00
Durada Tres dies
Preu